نسخه پشتیبان ، قانونی برای بازگردانی اطلاعات

نسخه پشتیبان ، قانونی برای بازگردانی اطلاعات

۱-۲-۳ نسخه پشتیبان (Backup): قانونی برای بازگردانی (recovery) اطلاعات

بکاپ گیری کلاود parsloka.com

تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات نسبتاً ساده است به شرطی که شما استراتژی ساده ای را دنبال کنید.
شاید برای شما سوال باشد که چگونه اغلب سازمان ها ، شرکت ها یا افراد ، موفق به انجام یک بکاپ گیری خوب از اطلاعاتشان می شوند؟

۱-۲-۳ یک استراتژی یا قانون بسیار مهم برای به خاطر سپردن روشی است ، وقتی که صحبت از داده های (datas) شرکت یا سایر داده های مهم می شود. هم چنین این یک روش خیلی ساده برای دنبال کردن استراتژی: “سازمان ها ، شرکت ها و افراد باید سه نسخه کپی از داده هایشان بگیرند و در دو جای مختلف ذخیره کنند” می باشد.

متاسفانه همه شرکت ها از اطلاعاتشان بکاپ نمی گیرند که این موجب از دست دادن اطلاعات ، از دست دادن اعتباری که نزد مشتریان خود دارند ، از دست دادن زمانی که برای تهیه اطلاعات کذاشته اند (شاید تهیه اطلاعات سال ها طول کشیده باشد) و در نتیجه ضررهای مالی فراوان یا ضررهای جبران ناپذیری به شرکت ها وارد می شود.

شرکت معروف Pixar برای انیمیشین “داستان اسباب بازی ها ۲” نود میلیون دلار هزینه کرد. شرکت Pixar در سال ۲۰۱۲ تقریباً انیمیشن “داستان اسباب بازی ها ۲” را داشت از دست می داد چون درست و کامل از اطلاعاتش بکاپ نگرفته بود! اما Pixar از این مشکل نجات پیدا کرد و دلیلش هم این بود که یکی از کارمندان Pixar یک نسخه از این انمیشین را بر روی کامپیوتر شخصیش ذخیره کرده بود. به هر حال این نوع شکست برای شرکت Pixar می توانست به یک کابوس تبدیل شود…
یک درس بسیار مهم از این اتفاق بسیار بد میگیریم ، این است که هیچ گاه نباید بکاپ گیری را فراموش کنیم.

برای جلوگیری از بروز این گونه مشکلات ، افراد و شرکت ها در حال انتقال اطلاعات خود به Cloud هستند. (برای خواندن مقاله درباره cloud اینجا کلیک کنید)
البته برخی عوامل ، تاثیر می گذارد بر اینکه شما چگونه بکاپ های خود را به cloud انتقال دهید و یا اینکه بتوانید به آسانی بکاپ های خود را بازگردانی کنید.

معمولاً نسخه پشتیبان شرکت ها و سازمان ها حجم بالایی دارند و اینکه بستگی به سیاست کاری سازمان یا شرکت ، آن را نگهداری کنند.
این گونه بکاپ های حجیم ، می توانند دو تا سه برابر حجم فایل های اصلی باشند. بنابراین سازمان ها یا شرکت ها ممکن است سراغ کلادهای ارزان بروند اما نباید فراموش شود که عامل اصلی انتخاب Cloud ، پایداری و راحتی در انتقال و دریافت نسخه پشتیبان می باشد.

با توجه به امکانات و مزایای cloud ، روز به روز این سیستم ذخیره سازی فایل در حال محبوب شدن است (البته ذخیره سازی فایل فقط یک مورد از کاربرد cloud می باشد.)
شما می توانید یک فضای ذخیره سازی بر روی cloud داشته باشید که این فضا می تواند با کامپیوتر ، موبایل یا تبلت شما همگام سازی (synchronize) شود. همگام سازی یعنی اینکه می توانید به طور همزمان به تمام فایل های خود درون cloud دسترسی داشته باشید و هر تغییری که روی فایل های خود درون cloud دادید ، به صورت آنی آن تغییر اعمال میشود و با کامپیوتر ، تبلت یا موبایل می توانید به آخرین نسخه از آن فایل دسترسی داشته باشید.
پس با این وجود شما دیگر نیازی ندارید که گیگابایت ها اطلاعات را با خود جابجا کنید. فقط با داشتن یک cloud می توانید از همه جا و با هر دستگاهی به آخرین نسخه از فایل های خود دسترسی داشته باشید…

به نظرتان وقت آن نرسیده که از یک cloud خوب و از همه مهم تر ، یک cloud ایرانی با نام پارس لوکا استفاده کنید؟

به این مطلب امتیاز دهید: