کمک برای ساخت آبشخور در کوه هوا لامرد

کمک برای ساخت آبشخور در کوه هوا لامرد

کمک برای ساخت آبشخور در کوه هوا لامرد

کمک برای ساخت آبشخور در کوه هوا لامرد

 

منطقه شکار ممنوع کوه هوا و تنگ‌خور با وسعت ۱۲۹۶۵۸ هکتار در جنوب شرقی استان فارس و در حوزه شهرستان لامرد (شمال غرب، شمال و شمال شرق بخش علامرودشت)، گراش (دهستان فداغ) و خنج (بخش محمله) واقع شده است. محدوده مذکور در در فاصله ۸۰ کیلومتری شمال شهر لامرد و ۶۵ کیلومتری جنوب غربی و غرب خنج قرار دارد و تحت مدیریت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد می‌باشد.

منطقه کوه هوا با داشتن تنگه‌های بسیار عمیق و تپه ماهورها دارای حیات وحش بسیار غنی می‌باشد. از گونه‌های شاخص جانوری این منطقه می‌توان به پلنگ ایرانی ، کل و بز ، گربه وحشی ، گربه جنگلی ، گرگ ، کفتار ، شاه روباه و انواع پرندگان نام برد.

وجود گونه ارزشمند قوچ لارستان اهمیت این منطقه را دو چندان نموده است.

قوچ لارستان

قوچ لارستان

 

این منطقه به علت واقع شدن در جنوب کشور دارای آب و هوای گرم و خشک می‌باشد و همانند سایر مناطق جنوبی کشور از مشکل خشکسالی رنج می‌‌برد.

در تابستان بیشتر جمعیت حیات وحش در پی خشک شدن چشمه‌ها به خارج از منطقه مهاجرت می‌کنند که زمینه بروز شکار توسط افراد سودجو فراهم می‌شود.

طبق مذاکره با محیط زیست شهرستان تصمیم بر آن گرفتیم با ساخت یک آبشخور مانع خروج حیات وحش از منطقه امن شویم.

برای این پروژه یک مخزن آب ۵ هزار لیتری ، حداقل ۱۵۰۰ متر لوله ، مقداری بلوک سیمانی ، سیمان ، شناور و… نیاز داریم که با هزینه حمل آنها به ارتفاعات هفت میلیون برآورد شده است.

این مخزن توسط خودروی آبرسان محیط بانی به صورت ماهانه آبگیری خواهد شد.

 

برای حمیات از ساخت آبشخور در کوه هوا لامرد اینجا کلیک کنید

به این مطلب امتیاز دهید: